Hípsters i galls d’indi: Oregon

mapa.oregon

Després de Washington vam entrar Oregon, un estat tant o més progressista que l’anterior i on a molta gent li encanten les bicis i els esports a l’aire lliure, la qual cosa, amb les nostres pintes, ens va portar a conèixer força gent…

Poc després de creuar la fronterera entre Washington i Oregon.

La pluja i el fred ens van seguir acompanyant sempre, però afortunadament vam continuar gaudint de la mateixa hospitalitat que a Washington  i vam poder aixoplugar-nos de la pluja més nits del que ens esperàvem; només a través de Warmshowers, sinó també gràcies a la simpatia i la naturalitat amb què els americans s’apropen a parlar amb els estrangers, ja sigui en un bar, en una botiga, al carrer…

Arribant a Portland, la ciutat més gran d’Oregon i una de les més ecologistes dels EUA.

La Maria Joana en una plaça plena de “food trucks” a Portland.

Productes 100% orgànics (i 100% cars).

Alguns americans fan mofa sobre el caràcter progressista i ecologista d’Oregon i de Portland en particular. En aquest sentit hi ha una sèrie de televisió, Portlandia, que ironitza sobre això amb un retrat força ingenu dels seus habitants… Aquí, alguns esquetxos:

Powell’s Books, una llibreria molt gran de Portland on perdre’s tota una tarda sencera.

Encara que només sigui per anar de casa a la feina i de la feina a casa, la gent de Portland no s’està de res…

Botiga de bicis de Portland amb cafeteria incorporada (i hípsters amb “fixie”, camisa de quadres i barba de rigor).

Captura de pantalla 2016-04-14 a les 15.27.05

Voodoo Doughnut, una botiga de donuts estrambòtics molt famosa a Portland.

Captura de pantalla 2016-04-14 a les 15.29.14

Captura de pantalla 2016-04-14 a les 15.26.51

Captura de pantalla 2016-04-14 a les 15.29.44

Captura de pantalla 2016-04-14 a les 15.27.26

Captura de pantalla 2016-04-14 a les 15.26.23

Un cop visitat Portland vam torna a pujar a les bicis i vam posar rumb a Eugene, una ciutat també molt porgressita on l’atletisme té una gran tradició. Allà ens esperava la Melissa, una mestra sobre rodes americana que després de viure deu anys a Catalunya va decidir tornar-se’n a Oregon amb bici. Abans d’arribar a casa seva vam passar per uns quants bars amb la idea de tastar totes les cerveses artesanals que es produeixien a la zona, cosa que va resultar completament impossible…

birres3

birres

birres2

birres4

eugene

La Maria Joana i la Melissa, a qui finalment vaig conèixer en persona després que, uns mesos enrere, a l’Àsia, haguéssim estat pedalant mot a prop l’un de l’altre.

cosco

De visita turística al Costco d’Eugene, una mena de Gros Mercat on alguns americans van a comprar queviures en talles XXL com si no hi hagués demà…

melissa

A casa de la Melissa, fent amb botifarra amb seques i una coca mallorquina.

Farcint el gall d’indi d’Acció de Gràcies, dia que la Melissa i la seva família ens van convidar, molt amablement, a passar a casa seva.

Puré de moniato amb “marshmallows”.

El mateix, després de sortir del forn.

sopar thx giving

El nostre primer àpat d’Acció de Gràcies.

I, mentrestant, l’Obama, feia la cerimònia tradicional de “Thanksgiving Day”, en què tradicionalment el president dels EUA ha de perdonar la vida d’un gall d’indi just una estoneta abans d’entaular-se i fotre-se’n un altre que no ha tingut tanta sort (una mica estrany, oi?).

eugene3

A l’històrica pista d’atletisme dels Oregon Ducks, molt vinculats a la firma Nike, nascuda a Oregon.

eugene4

Les instal·lacions esportives de la universitat d’Eugene.

eugene5

Abans d’acomiadar-nos d’Eugene, el pare de la Melissa va tenir l’amabilitat de deixar-nos complir el nostre petit somni americà bo i conduint la seva clàssica tallagespa John Deere.

eugene2

Des d’allà, vam desviar-nos cap a l’Oest per anar a trobar el Pacífic i fer algun tram de platja tot aprofitant les hores de marea baixa. Vam anar resseguint  la costa en direcció sud, passant per Coos Bay, Port Orford, Gold Beach i Bookings. La majoria d’etapes van ser passades per aigua i no vam poder fer gaire fotos; les que vénen a continuació pertanyen als pocs moments en què la pluja ens va donar una treva, que aprofitàvem per pedalar fort i trobar un bri d’esperança al ritme d’aquella cançó que diu: “It never rains in Southern California“.

En un dia de tempesta, buscant un Warmshowers a la desesperada.

Acampant estoicament en una gasolinera…

Arreglant una punxada amb bon humor (com a mínim no plovia).

“See you in California, my friends.”

Si t’agraden els relats de Bicicleta i Manta i hi vols col·laborar, pots compartir-los a les xarxes socials, deixar-hi el teu comentari o implicar-t’hi d’una manera més directa. Gràcies!

, , ,

Encara no hi ha comentaris.