Tor, la muntanya maleïda

Se surt des d’Alins, es puja durant deu quilòmetres fins a Tor, parada per esmorzar a Ca la Sisqueta, continua la pujada durant deu quilòmetres més fins arribar al Port de Cabús, Andorra, des d’on comença un descens per carretera, per pista o, si ho preferiu, camp a través fins a les Bordes de Setúria. Se segueix per un corriol tècnic però curt i s’agada una pista de baixada fins a Os de Civís.Després de dinar (hi ha força restaurants amb menú de diumenge entre 13 i 20€),  vénen 10 quilòmetres força durs per tirar-ho tot cap avall, fins arribar al Coll de Conflent, que cal carenejar un trosset abans no emprendre el descens cap al poble de Farrera. Des d’allà es pot baixar fins a Tírbia i tornar a Alins per carretera (tal i com indica el track) o bé, si encara queden cames, agafar una pista que hi ha mig quilòmetre abans d’arribar a Tírbia i que es desvia a mà dreta en direcció Ainet de Besan, just abans d’arribar a Alins un altre cop.

Des d’aquest enllaç us podeu descarregar el track. I des d’aquest altre, veure el famós documental  de Tor: la muntanya maleïda, que als anys noranta va ser el que va donar a conèixer aquest petit poble perdut enmig de la vall Farrera.

, ,

One Response to Tor, la muntanya maleïda

1. Carlitus 13/05/2013 at 17:11 #

Oooooh, aquesta escursio a Tor es una pasada, jo la vai fer fa un parell d’anys i vaig disfrutar un munt!!